Restaurering fra fundet til færdig bil
Facts
Bilen er restaureret af min far Sven Pedersen. Han fandt bilen og påbegyndte restaureringen i 1994. Bilen var færdigrestaureret og blev synet den 10. april 2000.
Den blev indregistreret første gang den 7. maj 1938 i Kalaundborg, med nummeret C 3911.
Efter krigen har den kørt i Næstved jf. gamle toldattester.
- Fundet
- Før restaurering
- Bilen adskilles
- Sandblæsning
- Motor
- Klargøring til maling
- Males
- Samles igen
- Klar til syn
Fundet
Bilen blev fundet i en lagerhal i Sorø, hvor den stod sammen med 10 til 15 andre biler.
Før restaurering
Bilen var naturligvis ikke kosmetisk køn, og den kunne heller ikke startes da motoren var rustet fast.
Der var nogle rusthuller i bunden, de 2 forreste vanger var dog meget angrebet af rust. Desuden var der naturligvis noget rust forskellige steder på karossen bla. forskærmene som havde nogle huller.
Men alt i alt et rimeligt projekt.
Bilen adskilles
Efterfølgende blev bilen skilt totalt ad, hvilket de efterfølgende billeder også viser.
Som jeg skrev tidligere blev bilen skilt totalt!
Sandblæsning
For at komme helt i bund blev bilen sandblæst.
Efter sandblæsning skulle de ny indkøbte skærme tilpasse.
Motor
Motoren ved at blive adskilt, repereret og samlet.
Klargøring til maling
Så skulle der spartles og slibes.
Males
Så oprandt den store dag hvor karossen kunne køres ind i sprøjtekabinen, på dette tidspunkt var undervognen allerede malet.
Samles igen
Nu skulle bilen samles igen, som det ses er delene ikke så tunge.
Der kan også ses et billede af den nymalede motor!
Klar til syn
Så er bilen endelig klar til syn.
Efter ca. 6 års arbejde, jagt efter reservedele på stumpemarkeder, mange telefonsamtaler om projektets gang og endnu mere jagt på reservedele.